Mindfulness na každý deň

thumbnail

Kurz redukcie stresu od 15.10.2019

 

Nechávate sa unášať vlnami strachu, hnevu, bezmocnosti? Zaplavuje vás stres natoľko, že sa už ani neviete tešiť zo života? Mávate problémy so spánkom alebo chronickými bolesťami? Ste stále unavení a nič nepomáha?

Pozývam vás na úspešný, klinicky overený 8-týždňový kurz MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction). Podľa vedeckých štúdií a skúseností účastníkov, kurz pomáha znižovať stres a napätie, lepšie zvládať náročné situácie, predchádzať vyčerpaniu a syndrómu vyhorenia. Pomáha pri poruchách spánku a zvyšuje kvalitu života pri bolestiach a chronických ochoreniach. Na kurze sa naučíte, ako pristupovať k nepríjemným myšlienkam a emóciám s nadhľadom. Zlepšuje sa tiež schopnosť koncentrácie, efektivita a celková spokojnosť.

Termíny stretnutí: utorky 15.10., 22.10., 29.10., 5.11., 19.11., 26.11., 3.12., 10.12. od 18,30 do 21,00 (prvé a posledné stretnutie bude 3-hodinové, do 21,30)
Deň mindfulness: sobota 30.11. od 10,00 do 17,00.
Miesto: Centrum Rafael, Narcisová 5, Bratislava-Ružinov
Počet účastníkov: min. 5, max. 8
Lektorka: Mgr. Marta Dömöková
Cena: 240 eur (možná zľava po dohode s lektorkou pre ľudí s nízkym príjmom)

PRIHLASOVANIE:
Zaslaním emailu na info@mindfulnessnakazdyden.sk. Následne dostanete prihlasovací formulár. Uzávierka prihlášok je do 1.10.2019.

Súčasťou kurzu je bezplatná vstupná 30-minútová konzultácia, ktorá prebieha osobne alebo cez skype (najneskôr týždeň pred začatím kurzu).

O MBSR:
Program MBSR vytvoril v roku 1979 molekulárny biológ Jon Kabat-Zinn na lekárskej fakulte Massachusettskej univerzity v USA. Program bol podrobený mnohým vedeckým štúdiám, podľa ktorých pomáha ľuďom lepšie zvládať stresujúce podnety a rôzne zdravotné prejavy dlhodobého stresu. Patrí medzi najlepšie overené štandardizované a efektívne intervencie na podporu zdravia založené na tréningu všímavosti. Program MBSR je poskytovaný na psychosomatických klinikách, v nemocniciach, na školách, či vo firmách po celom svete. V Nemecku, Holandsku a vo Švajčiarsku program hradia zdravotné poisťovne.

Mindfulness, po slovensky všímavosť, znamená zámerné venovanie pozornosti tomu, čo sa práve deje s postojom nehodnotenia. Znamená to jednoducho byť tu a teraz. Základom praxe je meditácia všímavosti a pestovanie bdelej pozornosti pri každodenných aktivitách.

PRIEBEH KURZU:
Kurz bude prebiehať formou 2,5 – 3 hodinových stretnutí jedenkrát do týždňa v utorky + deň mindfulness v sobotu 30.11.

– Na stretnutiach budeme rozvíjať všímavosť k telu, telesným pocitom, zvukom, emóciám a myšlienkam pomocou cvičenia bodyscan, meditácie v sede a všímavého pohybu na základe jogy.
– Tieto cvičenia budete počas nasledujúceho týždňa robiť doma podľa audionahrávok, ktoré dostanete v cene kurzu. Túto prax netreba podceniť, ak chcete dosiahnuť žiadané výsledky. Na domácu prax je potrebné urobiť si čas pre seba každý deň cca 45 – 60 minút.
– Na kurze sa dozviete praktické tipy, ako vám mindfulness môže pomáhať v každodennom živote.
– Dôležitou súčasťou kurzu je téma stres – čo nás stresuje, ako automaticky reagujeme na stresové podnety a ako môžeme odpovedať na stres vedomejšie a zdravším spôsobom.
– Budeme sa tiež navzájom učiť vedomej komunikácii v rámci práce v skupine.

K účasti na kurze nie je potrebná predchádzajúca skúsenosť s meditáciou alebo jogou.

Cena kurzu zahŕňa:
– 8 stretnutí (každé stretnutie v trvaní 2,5 – 3 hodiny)
– Deň mindfulness
– Audionahrávky: bodyscan, všímavý pohyb na základe jogy, meditácia v sede
– Prípravnú konzultáciu pred kurzom (cca 30 minút)
– Príručku ku kurzu
– Záverečnú konzultáciu po kurze

LEKTORKA:
Mgr. Marta Dömöková
Lektorka mindfulness a MBSR v procese certifikovaného jeden a polročného lektorského tréningu Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) na Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA) v Berlíne.

KONTAKT:
Mgr. Marta Dömöková
mobil: +421 904 869 444
email: info@mindfulnessnakazdyden.sk
www.mindfulnessnakazdyden.sk